Zamieszczone przez Artur73
[O1] Wymiana wtrysków w Alh zabrać się samemu??
Zwiń
X
-
[O1] Wymiana wtrysków w Alh zabrać się samemu??
Witam wszystkich
Jak w temacie do tych co bawili sie wtryskami,chciałbym zmienić wtryski koledze w vw golfie ALH na te z ASV, i teraz pytanko czy to łatwa operacja czy są przygody po drodze,oprocz zmiany kabla sterującego i ewentualnie ustawienie dawki paliwa po zabiegu??
-
-
Jak masz ogólne pojęcie o mechanice, komplet narzędzi to można to zrobić samemu. Najpierw jednak poczytaj załączone linki gdzie masz wszystko opisane. Wydaje się to proste ponieważ odkręcasz rurki doprowadzające paliwo, odpinasz wtyczkę, odkręcasz widełki które trzymją wtrysk, wyjmujesz i wkładasz nowy.
Niestety możesz się spotkać z niemiłymi niespodziankami i parę rzeczy bez przygotowania uszkodzić. Wymienię najwazniejsze:
1) Trzeba zadbać o czystość. Otworki we wtrysku są bardzo małe i łatwo je zapchać jak jakieś zanieczyszczenia dostaną się do wtrysku
2) Najlepiej kupić spray do czyszczenia hamulców, który rozpuszcza brud i smar i spsikać powierzchnię wokół wtrysków i ja dokładnie wytrzeć
3) Silnik MUSI BYĆ W TEMP otoczenia (garażu) lub co najwyżej ciepły (a nie gorący!) w dotyku. Jak na gorącym będziemy próbowac odkręcać to możemy uszkodzić gwint w aluminiowej głowicy!
4) Warto dzień wczesniej dokładnie zalać szpary wokół wtrysku i spsiukac nakrętki metalowych rurek paliwowych jakimś dobrym penetratorem jak WD40 lub podobny
5) Rozłozyć wokół wtrysków ręczniki papierowe. Wszelkie wycieki ON działają szkodliwie na elementy gumowe silnika jak np węże idące do chodnicy. Unikać ściekania i ubrudzenia ich paliwem
6) UWAGA!!! Zawsze kontrować kluczem (przytrzymywać) wtryski jak np odkręcamy lub dokręcamy nakrętki na górze wtrysku którymi sa przykręcone przewody paliwowe. Jeśli tego nie zrobimy mogą ułamać się widełki trzymające i dociskające wtrysk. Są metalowe ale lubią pękać.
7) Najlepiej pożycz od kogoś (jak nie masz) klucz dynamometryczny. Widełki przykręca się momentem "tylko" 20Nm a metalowe przewody paliwowe 25Nm. Jak przesadzisz z siłą to widełki pękną a przewody sie ukręcą. Jak za lekko będa wycieki
8) Konieczne są nowe mosieżne podkładki pod wtryski
9) Musisz dodatkowo popuścić nakrętki metalowych rurek przy pompie aby je odchylić. Tam też trzeba zakontrować (przytrzymać) krócieć który wychodzi z pompy aby go z niej nie wykręcić. Możesz też zrobić markerem znaki jak jest ustawiona przykręcona nakrętka, wtedy dokręcisz ją do tego samego znaku (tą przy pompie)
10) Do przewodow paliwowych jest odpowiednia nasadka aby móc nakrętkę przykręcić właściwym momentem (możesz też kupić zwykłą przedłużoną nasadkę w hipermarkecie za parę pln i sobie ją dorobić czyli wyciąc szczeline na rurkę)
11) Zawsze jest też problem z wyciągnięciem samego wtryskiwacza. Na końcówce wtrysku jest zawsze dużo nagaru który uniemożliwia wyjęcie wtryskiwacza z gniazda. Jak będziesz wtryskiwacz obracał w gnieździe to możesz porysować gniazdo i potem będą problemy.
Najlepiej na szrocie dorwać metalowy przewód paliwowy (ja na Strażackiej w W-wie dostałem go za darmo i prostując go i nakręcając na wtrysk zrobić przy użyciu ciężarka z otworem, młotek bezwładnosciowy tzw puller
12) Dokładnie oczyść gniazdo wtryskiwacza. Ja do cienkiej końcówki odkurzacza taśmą klejącą wkleiłem plastikową cienką rurkę. Tą rurkę o grubosci ok 5mm wprowadziłem do gniazda wtryskiwacza i miękkim drewnianym patyczkiem lekko skrobałem zanieczyszczenia które były wciagane do odkurzacza a nie wpadały do silnika. Najgorszy jest piach, który na pewno zbierze się wokół wtrysku
To tyle punków reszta ze zdjęciami w linkach. Oczywiście jak zmieniacie tylko wtryski (bez programu) to potem trzeba zmienić Injection Quantity VAG'iem. Opis w kolejnym linku
A i jeszcze jedno na zakończenie. Mi po wymianie samych wtrysków hamownia pokazała 124KM i 272Nm tak więc miłego jeżdżenia odmienionym autem. Oczywiście do pełni szczęścia potrzebny program a wtedy można dobić do 150KMTomek
Komentarz
-
-
No stary dzieki wielkie za tak obszerny opis, raczej ogarne temat, wszystkie niezbedne narzędzia mam, na stronie OCP i LCT nie mogłem zebrać wystarczających informacji, a swoją drogą to strona od Ciebie bardzo ok. Weekend pewnie przydziałamy, no ale pozostaje ból w sercu że ja mam AGR i moje mody nie pójda tak prosto jak z golfem.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Tak to czytam i myślę sobie jakie to skomplikowane. Po czym przypominam sobie jak we Wrocku na parkingu przed restauracja, w ciągu 10 min wymienili wtryski bez specjalnych narzędzi.
Zamieszczone przez Tomek_dxSilnik MUSI BYĆ W TEMP otoczenia (garażu) lub co najwyżej ciepły (a nie gorący!) w dotyku. Jak na gorącym będziemy próbowac odkręcać to możemy uszkodzić gwint w aluminiowej głowicy!W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Udesky, Oczywiscie moża mieć jeden płaski klucz z jednej strony 17mm z drugiej 13mm i wymienić te wtryski w 10min. NA PEWNO w 95% przypadków nic się nie stanie!! Ale zawsze jest te kilka procent przypadków że gwint w głowicy trzymający widełki dociskające wtrysk się uszkodzi, bo wcześniej jest zapieczony i dodatkowo "ściśnięty" przez rozgrzany materiał. Poczytaj sobie w necie lub na forum o ukręconych świecach żarowych czy przekręconych zapłonowych a potem problemów z redukcjami, zdejmowaniem głowicy, gwintowaniem itp.
Oczywiście z żadnej z tych porad nie trzeba korzystać. Sam byłem świadkiem jak w warsztacie uczeń zmieniał świece i brud z piachem zdmuchnął do cylindra. Dodatkowo kiedyś jak w starym aucie zakładałem gaz to mi też wymienili świece. Ja je wykręciłem to wokół była z 1mm warstwa piachu i malutkich kamyków aż nie chciało mi się myśleć ile tego materiału ściernego wpadło do cylindra.
Znalazłem też w necie informacje że podczas dokręcania rurek paliwowych pękały metalowe widełki trzymające wtrysk ale pewnie "tylko" jedna na 30-40
I teraz pytanie czy warto to zrobić jednym kluczem przez 15 min z nadzieją że może się uda i to akurat mi nie trafi się urwanie gwintu, a potem ściąganie głowicy czy szukanie po szrotach ułamanych części czy ewentualne przedmuchy z nieszczelnych wtrysków? Czy może "pobawić" się ze 3-4 godziny w zaciszu domowego garażu biorąc pod uwagę, że moje nowe wtryski kosztowały 1200pln a wymieniając je mam nadzieję na przejechanie kolejnych 230tys km po czym auto z przebiegiem ponad 400 pójdzie na złom a ja tej czynnosci nie będę już nigdy powtarzał...
Na pewno żaden mechanik tego w ten sposób nie robi (jak by robił to by nie zarobił na chleb ale to chyba forum dla miłośników i hobbystów OctaviiTomek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tomek_dxPoczytaj sobie w necie lub na forum o ukręconych świecach żarowych czy przekręconych zapłonowych a potem problemów z redukcjami, zdejmowaniem głowicy, gwintowaniem itp.
Niestety żaden warsztat, w którym byłem dotychczas, nie miał klucza dynamometrycznego. A żeby było ciekawiej, to jeden z mechaników twierdzi, że mogą urwać się tylko przy odkręcaniu, a dynamometryczny jest potrzebny przy dokręcaniu, ale niekonieczny. Inny twierdzi, że jedynie przy dokręcaniu może się urwać, a przy odkręcaniu nie. :lol:W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UdeskyZamieszczone przez Tomek_dxPoczytaj sobie w necie lub na forum o ukręconych świecach żarowych czy przekręconych zapłonowych a potem problemów z redukcjami, zdejmowaniem głowicy, gwintowaniem itp.
Niestety żaden warsztat, w którym byłem dotychczas, nie miał klucza dynamometrycznego. A żeby było ciekawiej, to jeden z mechaników twierdzi, że mogą urwać się tylko przy odkręcaniu, a dynamometryczny jest potrzebny przy dokręcaniu, ale niekonieczny. Inny twierdzi, że jedynie przy dokręcaniu może się urwać, a przy odkręcaniu nie. :lol:Черный Bymep
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mulderosobiście bym podjechał do ASO i zapytał ile u nich sama robocizna
P.S. Ale nie róbmy już OT. ops:W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
Komentarz